1 Maja 32/34 96-300, Żyrardów Pon - Pt 10:00-20:00 +48 791 791 412

Implanty zębów

Czym jest implantologia cyfrowa?

Dzięki rozwojowi technologii w naszej klinice możemy korzystać z najlepszych rozwiązań. Jednym z nich jest możliwość wykorzystania implantologia cyfrowatomografii komputerowej oraz skanera 3 Shape w implantologii. Technologia druku 3D pozwala na stworzenie właściwego szablonu, wykorzystanego w czasie zabiegu. W ciągu jednego dnia możemy wykonać elementy protetyczne, takie jak korona czy most. Pozwala to nam na wykonywaniu zabiegów implantologii jednego dnia.

Czym jest implant zębowy?

Co to ejst implant stomatologizny

Z pewnością każdy przynajmniej raz w życiu spotkał się z pojęciem implantu zębowego. Czy jednak każdy jest w stanie dokładnie wyjaśnić, czym takowy implant jest? Mówiąc jak najprościej – implant to tytanowa, niewielka śruba w kształcie stożka. Umieszcza się ją w kości żuchwy lub szczęki w trakcie procesu implantacji.  Głównym założeniem, jeśli chodzi o implanty zębowe, jest odbudowa protetyczna zęba. Implant bowiem jest bazą do takiej odbudowy. Mocuje się na nim łącznik w postaci korony, mostu lub protezy.

Z czego wykonywane są implanty zębowe?

Materiał, z jakiego wykonane są implanty zębowe powinien być biokompatybilny. Co to dokładnie oznacza? Najprościej rzecz ujmując, oznacza to, że w momencie, kiedy implant zostanie założony, nie będzie on traktowany jako ciało obce. Dojdzie wówczas do procesu osseointegracji, czyli całkowitego zrośnięcia się (czynnościowego i strukturalnego) żywej kości z wszczepem. Biokompatybilność implantu jest bardzo ważna, by nie doszło do odrzucenia wszczepu i zintegrowania się implantu z kością.

Dla kogo przeznaczone są implanty zębowe?

Implanty zębowe przeznaczone są dla każdej osoby, która posiada braki w uzębieniu i ukończyła wzrost kostny. Musimy jednak podkreślić, że tak, jak w przypadku każdego zabiegu medycznego, także i w przypadku wszczepienia implantów, występują pewne przeciwwskazania, takie jak:

• AIDS,uzupełnianie braków zębowych
  • radioterapia szczęk
  • alkoholizm
  • niekontrolowana cukrzyca

Nie zaleca się także zakładania implantów osobom, które uzależnione są od palenia tytoniu czy też w ciągu ostatnich 6 miesięcy przeszły zawał. Każdy pacjent, który nosi się z decyzją o założeniu implantów, powinien przed zabiegiem przeprowadzić bardzo dokładną i szczerą rozmowę ze stomatologiem celem wyeliminowania jakichkolwiek zagrożeń, wynikających z przeprowadzenia zabiegu wszczepienia implantów.

Dlaczego warto korzystać z rozwiązań implantologicznych?

Współczesna stomatologia dąży do tego, by jak najdłużej zachować naturalne zęby pacjenta. Nie zawsze jednak jest to możliwe. W przypadku rozległej próchnicy bądź urazów, które spowodowały duże uszkodzenie zęba czasami ekstrakcja będzie jedynym rozwiązaniem. Należy jednak pamiętać o tym, że luka po usuniętym zębie powinna być uzupełniona. W przypadku nieuzupełnienia luki zęby mogą przesuwać się lub rozchwiać. Po usunięciu zęba zaczyna się także zanik wyrostka zębodołowego. W celu uzupełnienia brakujących zębów można skorzystać z rozwiązań protetycznych lub też implantologicznych. W B2 Clinic stosujemy najnowocześniejsze rozwiązania, które pozwalają na dokładne zaplanowanie prac implantologicznych i odbudowę zębów pacjenta przy użyciu metod protetycznych.

Czy można zatrzymać zanik wyrostka zębodołowego?

przeciwskazania leczenia implantologicznego

Augmentacja zębodołu może na pewien czas spowolnić proces zaniku kości w miejscu usunięcia zęba. Aby wszczepić implant niezbędna jest minimalna ilość kości. Istnieją jednak sposoby, które pozwalają na odbudowę wyrostka kostnego. Jedną z nich jest metoda regeneracji wyrostka kostnego, zwana GBR (Guided Bone Regeneration). Pacjentom po ekstrakcji proponujemy także skorzystanie z osadzenia w zębodole specjalnie przygotowanego granulatu kości, który zabezpiecza przed zbyt dużym krwawieniem. Metoda ta pozwala na zachowanie odpowiedniej ilości kośćca, potrzebnego do wszczepienia implantu.

Jakich implantów używamy w B2 Clinic?

Nasza klinika stawia na wysoką jakość, dlatego też korzystamy wyłącznie z najlepszych systemów implantologicznych z USA, Izraela, Korei Południowej czy Niemiec.

Czy gabinet stomatologiczny musi być odpowiednio przystosowany do wykonania zabiegu wszczepienia implantów?

Gabinet stomatologiczny, w którym wykonywany będzie zabieg wszczepienia implantów, musi być do tego celu odpowiednio przygotowany.  Bardzo ważne jest zachowanie aseptycznych warunków, w których taki zabieg jest przeprowadzany. Ma to na względzie zapobieganie wystąpienia zakażenia wszczepu. Oczywiste jest też to, że w związku z tym, w gabinecie używane są jednorazowe fartuchy, jak również rękawice. Warto podkreślić, że posiadamy fizjodyspenser, który jest sprzętem niezbędnym w procesie wszczepiania implantów. Wysokie standardy higieniczne, zachowywane w B2 Dental Clinic, powodują, że możemy się poszczycić wysokim procentem przyjęcia się wszczepu. Aż 99.5% zabiegów kończy się powodzeniem implantacji.

Po każdym wykonanym zabiegu, lekarz stomatolog kieruje pacjenta na wykonanie RTG, aby sprawdzić, czy implant został wszczepiony prawidłowo oraz czy nie uszkadza on sąsiednich struktur szczęki. Dzięki możliwości skorzystania z pracowni radiologicznej w naszej klinice pacjenci oszczędzają czas.

Dlaczego warto się zdecydować na zabieg wszczepienia implantów w naszej klinice?

Nasza klinika odznacza się wszystkimi cechami, które sprawiają, że zabieg ten wykonany jest profesjonalnie i przy zachowaniu wszelkich, najważniejszych standardów jakości. Wykwalifikowana kadra, jak również nowoczesny, specjalistyczny sprzęt, to tylko niektóre cechy, którymi odznacza się nasza klinika. Wszyscy nasi specjaliści należą do Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Implantologii Stomatologicznej. Swoją wiedzę pogłębiają na licznych kursach i szkoleniach, zarówno krajowych, jak i zagranicznych.

Przed każdym zabiegiem przeprowadza się bardzo dokładną konsultację, która ma na celu nie tylko dobranie najlepszego rodzaju implantów, ale też wykluczenie wszelkich zagrożeń, związanych z wykonaniem takiego zabiegu. Pacjent na konsultacji otrzyma plan leczenia, a lekarz odpowie  na wszystkie pytania odnośnie wszczepienia implantów.

Gwarantujemy także, że zabieg wszczepienia implantów zębowych, który przeprowadzany jest w naszej klinice, jest zupełnie bezbolesny dzięki zastosowanemu znieczuleniu. Dysponujemy naprawdę szerokim wyborem implantów najwyższej jakości. Pozwala to na wybranie takiego z nich, który będzie najbardziej adekwatny do potrzeb pacjenta. Na wszystkie implanty, które są wszczepiane w naszej klinice przyznawana jest gwarancja – jeżeli implant się nie przyjmie u pacjenta, wówczas ponawiamy zabieg bez dodatkowych kosztów.

Warto także podkreślić, że dzięki specjalistycznym urządzeniom, takim jak tomograf komputerowy i skaner 3Shape precyzyjnie wyliczamy, jaki implant potrzebny jest do zabiegu. Kompleksowość leczenia sprawia, że pacjent nie musi szukać specjalistycznych konsultacji poza naszą kliniką, co pozwala na oszczędność cennego czasu.

CHCESZ, ŻEBYŚMY ODDZWONILI DO CIEBIE?

Numer telefonu*

Imię

Preferowana godzina kontaktu*

DO YOU WANT TO RETURN YOU?

Phone number*

Name