1 Maja 32/34 96-300, Żyrardów Pon - Pt 10:00-20:00 +48 791 791 412

Chirurgia stomatologiczna

Bezbolesne usuwanie zębów w Jesionowa Dental Clinic

chirurgia stomatologiczna w jesionowa dentalUsuwanie zębów wreszcie nie musi kojarzyć się tylko i wyłącznie z bólem. Nasi lekarze opracowali specjalny protokół chirurgiczny – Minimalnie Inwazyjna Chirurgia, który zakłada m. in. użycie najlepszych dostępnych środków znieczulających wraz z technologią wykorzystującą ultradźwięki tzw. piezochirurgia. Dzięki wyeliminowaniu efektu przegrzewania się kości, redukcji krwawienia lub zranienia tkanek miękkich podczas ekstrakcji zęba uzyskujemy efekt kompletnie bezbolesnego usuwania zębów oraz lepszego gojenia się tkanek bezpośrednio po zabiegu co pozwala naszym pacjentom na szybsze dochodzenie do pełni sił po ekstrakcji. Protokół ten wykorzystujemy nie tylko podczas usuwania zębów ale także przy innych zabiegach jak np. rozszczepianie wyrostka, sinus lifting (podniesienie dna zatoki szczękowej), usuwanie zatrzymanych ósemek etc.

Czym zajmuje się chirurgia stomatologiczna?

Bezbolesna chirurgia stomatologicznaChirurgia stomatologiczna jest dziedziną stomatologii, która znajduje zastosowanie wówczas, gdy zachodzi potrzeba wykonania operacji w jamie ustnej oraz jej okolicach. Zakres wykonywanych zabiegów jest bardzo szeroki, często chirurgia stomatologiczna wspomaga inne dziedziny, takie jak endodoncja, protetyka lub implantologia. Aby zagwarantować naszym pacjentom najwyższą jakość usług, w naszym gabinecie zatrudniamy doświadczonych specjalistów, którzy ciągle podnoszą swoje kwalifikacje. Posiadamy również specjalistyczny sprzęt, dzięki któremu możemy przeprowadzać nawet najbardziej skomplikowane zabiegi.

Rodzaje zabiegów oferowane w B2 Dental Clinic

• Ekstrakcja zęba – jest to zabieg wykonywany wówczas, gdy w żaden sposób nie da się uratować zęba. W B2 Dental Clinic staramy się wykonać cały zabieg w sposób jak najbardziej komfortowy dla pacjenta. Po ekstrakcji na ranę nakładamy szwy, aby przyśpieszyć proces gojenia.
  • Usuwanie zębów zatrzymanych – w niektórych wypadkach, zwłaszcza w przypadku ósemek zatrzymanych w kości, zabieg Operacyjne usunięcie zęba zatrzymanegousunięcia zęba jest bardziej skomplikowany. W przypadku zatrzymanych zębów mądrości usunięcie zęba wiąże się z koniecznością dłutowania i usunięcia fragmentów zęba, gdyż ósemki najczęściej nie dają się usunąć w całości. Zabieg przeprowadzany jest w znieczuleniu miejscowym, zaś rana jest zaszywana, aby proces gojenia przebiegał poprawnie i komfortowo. Pacjent zostaje zapoznany z zaleceniami pozabiegowymi, które pozwolą na sprawny przebieg procesu gojenia się.
  • Hemisekcja zęba – zabieg ten polega na usunięciu jednego z korzeni zęba wielokorzeniowego, jeżeli ten jest zainfekowany. Wraz z zębem usuwana jest część korony, zaś zdrową część pozostawia się w celu zastosowania odbudowy protetycznej zęba. Pozostałe korzenie zęba pozostają nienaruszone, jednak hemisekcja zęba może się wiązać z koniecznością przecinania kości.
  • Resekcja wierzchołka korzenia – w niektórych wypadkach konieczne jest usunięcie wierzchołka korzenia, zwłaszcza w przypadku powikłań, takich jak torbiele, ziarniniaki lub ropnie. Konieczność wykonania takiego zabiegu występuje najczęściej w przypadku nieprawidłowego leczenia endodontycznego czy występowania zmian zapalnych w okolicy wierzchołka korzenia zęba. Zabieg ten pozwala na uratowanie zęba przed usunięciem. Warto podkreślić, że resekcję wierzchołka korzenia można wykonać na zębach stałych. Wykluczyć należy przeciwwskazania takie jak paradontoza, zmiany zapalne, choroby nerek czy cukrzyca.

Chirurgia stomatologiczna a implantologia

Zabiegi chirurgii stomatologicznej wspierają także implantologię. Przed wszczepieniem implantów w wielu wypadkach niezbędne jest zastosowanie zabiegów chirurgicznych, takich jak:

• Sinus lift – zabieg ten wykonuje się przed wszczepieniem implantów zębowych. Podniesienie dna zatoki szczękowej polega na wprowadzeniu materiału kościozastępczego, co pozwala na zwiększenie ilości tkanki kostnej. Dzięki temu możliwe jest wszczepienie implantów w miejscach, w których występuje niedostatek kości. Po okresie integracji materiału kościozastępczego z kością, które następuje po około dziewięciu miesiącach możliwe jest wprowadzenie implantu. Zabieg sinus lift umożliwia skorzystanie z leczenia implantologicznego pacjentom, którzy dotychczas nie mieli takich możliwości ze względu na warunki kostne. Wszczepienie implantów po zabiegu sinus lift nie różni się niczym od sytuacji wszczepienia ich przy wystarczających warunkach kostnych.

• Membrany PRFMembrany PRF zabieg ten polega na podaniu pacjentowi bogatopłytkowej fibryny, uzyskanej z krwi pacjenta poprzez odwirowanie krwi obwodowej i pobranie z niej skrzepu fibrynowego. Fibryna przyśpiesza tworzenie nowych naczyń krwionośnych w miejscu ubytku, a także stymuluje wzrost kości i działa gojąco w przypadku wystąpienia dolegliwości suchego zębodołowego. Wpływa korzystnie na zmniejszenie się obrzeku. Dzięki biozgodności materiału wyklucza się pojawienie się reakcji alergicznej.
  • Regeneracja kostna z użyciem przeszczepów kostnych – zabieg ten stosuje się u osób, u których doszło do zaniku tkanki kostnej, co może być przeciwwskazaniem do leczenia implantologicznego. Dzięki wprowadzeniu w miejsce rekonstrukcji materiału kościozastępczego dochodzi do regeneracji kości, co umożliwia późniejsze wszczepienie implantu. W regeneracji kostnej stosuje się tkankę własną pacjenta, materiał pobrany z banku kości, syntetyczny materiał kostny lub kserograf, czyli materiał pochodzenia zwierzęcego. W procesie leczenia materiał kościozastępczy umieszcza się w okolicy poddawanej rekonstrukcji. Następnie pokrywa się go błoną zaporową, której zadaniem jest ochrona tkanek miękkich przed wrastaniem. Materiał w ciągu kilku miesięcy przebudowuje się w tkankę pacjenta. Jednym z materiałów używanych w regeneracji kości jest Geistlich Bio-Oss. Pochodzi on z tkanki wołowej, której struktura i skład chemiczny są zbliżone do kości ludzkiej. Po pół roku wprowadzony granulat łączy się ze strukturą kostną, zaś materiał zanika w ciągu 10 lat, odbudowując stabilną tkankę.
  • SplittingSplitting – zabieg ten polega na rozszczepieniu wyrostka zębodołowego po usunięciu zęba. Naturalnym procesem po usunięciu zęba jest zanik wyrostka zębodołowego. Jeżeli wysokość wyrostka jest odpowiednia, jednak jest on zbyt wąski, wówczas chirurg stomatologiczny może przeprowadzić zabieg rozszczepienia wyrostka zębodołowego. Miejsce rozszczepienia wypełnia się materiałem kościozastępczym i przykrywa błoną, stymulującą integrację. Splitting umożliwia wszczepienie kilku implantów na raz bądź ukształtowanie nowoutworzonego wyrostka zębodołowego.

Dlaczego warto wybrać chirurgię stomatologiczną w B2 Dental Clinic?

B2 Dental Clinic to klinika, która zapewnia kompleksowość usług. Czas trwania wielu procedur skraca się dzięki własnej pracowni RTG oraz specjalistom z różnych dziedzin stomatologii, pracujących w jednej lokalizacji. Specjalistyczne konsultacje pozwalają na opracowanie indywidualnego planu leczenia, między innymi implantologicznego. Naszym Pacjentom zapewniamy komfort leczenia oraz znieczulenia dopasowane do potrzeb pacjenta. Zatrudniamy wysoko wykwalifikowaną kadrę o bogatym doświadczeniu. Nasi specjaliści ciągle podnoszą swoje kwalifikacje i szkolą się, by stosować najnowocześniejsze metody leczenia. Dużym atutem B2 Dental Clinic jest posiadanie własnej pracowni radiologicznej oraz specjalistycznych urządzeń, które pozwalają na zadbanie o piękny uśmiech naszych pacjentów. Specjalizujemy się zwłaszcza w implantologii oraz w rekonstrukcji uśmiechu.

Nasi pacjenci mają możliwość wyboru implantów (Alpha Bio, Biomet). Dzięki ustalonemu wcześniej harmonogramowi leczenia, który zawiera jasno określone kwoty, pacjent od początku zna koszt leczenia. Oferujemy również możliwość kredytowania zabiegów, dzięki systemowi ratalnemu. Dbamy o piękny uśmiech naszych pacjentów i ich zadowolenie z finalnego efektu leczenia. W naszej klinice masz gwarancję prawidłowego wykonania zabiegu wszczepienia implantów. Jeżeli zabieg się nie powiedzie, wówczas gwarantujemy

Sprawdź najczęściej zadawane pytania dotyczące chirurgii stomatologicznej.

CHCESZ, ŻEBYŚMY ODDZWONILI DO CIEBIE?

Numer telefonu*

Imię

Preferowana godzina kontaktu*

DO YOU WANT TO RETURN YOU?

Phone number*

Name